Categories: Bez kategorii

MAMAM – nowe kawy w ofercie – mniam!

Na coffeedeskowe półki trafiły właśnie landrynki, cukierki i czekoladki. Za cały ten candy shop odpowiedzialna jest nowa palarnia w naszej ofercie – MAMAM. Za tym nowym na rynku brandem stoją znani już dobrze w branży ludzie: Michał Sowiński, którego możecie kojarzyć z Fjord Coffee, Adam Rosołowski z szczecińskiego kawiarni Alternatywnie i ich partnerki biznesowe, również ze sporym doświadczeniem w gastronomii: Alicja i Martyna. 

Pomysł na MAMAM pojawił się, kiedy – jeszcze w berlińskiej palarni – szukaliśmy kogoś do pracy – opowiada Michał. Adam, z którym dobrze się znamy z kawowych eventów oraz pochodzimy z tego samego miasta – Szczecina, odezwał się do mnie, że byłby zainteresowany, bo chciałby kiedyś w przyszłości otworzyć małą palarnię na potrzeby kawiarni. Zażartowałem wtedy, że może zrobilibyśmy coś razem i w sumie od słowa do słowa skończyło się na tym, że parę miesięcy później stworzyliśmy MAMAM. Znaleźliśmy lokal, kupiliśmy piec i powoli stawiamy swoje kroki, na razie na polskim rynku.

Michał był już w swojej kawowej karierze baristą, sędzią, osobą odpowiedzialną za szkolenia, head roasterem, managerem palarni i kupcem zielonego ziarna. Jest więc doskonale przygotowany do tego, by nadawać kierunek, w którym będzie podążać brand, wybierać kawę od importerów, kontrolować jakość  i ustalać profili palenia. Adam, poza prowadzeniem kawiarni, jest też doświadczonym trenerem baristów oraz Q-Graderem. W MAMAM zajmuje się paleniem kawy, kontrolą jakości oraz treningami. Alicja, z ogromnym doświadczeniem w zarządzaniu restauracjami, będzie zajmować się operacjami, a Martyna, która razem z Adamem otworzyła Alternatywnie – częścią biurową oraz wsparciem dla strony kawowej.

Właścicielom MAMAM zależy na tym, by działać zgodnie ze swoimi przekonaniami i dawać ludziom produkt, z którego są zadowoleni. Wierzą, że lata doświadczenia całego zespołu, miłość zarówno do kawy, jak i designu oraz szczerość i pokora sprawią, że mimo ogromnej ilości palarni na polskim rynku, będą się wyróżniać. W planach są zarówno częste zmiany kawy, jak i linia stałych produktów, których skład będzie się zmieniał tylko kilka razy do roku – w zależności od dostępności świeżych ziaren. W planach na przyszłość są także szkolenia, obecność na festiwalach kawy i z czasem – otwarcie na klientów spoza Polski.

MAMAM postawiło na prosty branding z twistem w postaci metek (przypominających te, które znajdziemy na ubraniach) z informacjami o kawie. Za branding odpowiada Miłosz Kaniuk. 

 

Aga Bukowska

Autorka książek COFFEE SPOTS Polska i LESS WASTE Polska, inicjatorka projektu wydawniczego Przebłysk. Miłośniczka dobrego jedzenia i pięknych zdjęć, uzależniona od kawy, chleba i masła.

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Aga Bukowska

Recent Posts

Kiedy herbata staje się Earl Greyem? Rozprawiamy się z mitami!

Herbata Earl Grey, z jej charakterystycznym aromatem i smakiem, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i…

23 godziny ago

Herbaciany dripper: Jak proces parzenia wpływa na smak herbaty?

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak proces parzenia herbaty wpływa na jej smak? Sposób przygotowania herbaty…

2 dni ago

Latte na owsianym – sprawdzamy fakty i mity!

Na modnych (lub modowych) portalach, pojawiał się ostatnio informacja pod tytułem “Dlaczego dietetycy nie radzą…

2 tygodnie ago

Czy kawa bezkofeinowa jest zdrowa? Warto ją pić?

Kawa bezkofeinowa, znana również jako "decaf", to rodzaj kawy, który został poddany procesowi usuwania lub…

2 tygodnie ago

Herbata speciality – co to znaczy?

Herbata speciality to nie tylko kolejny fancy termin w świecie napojów. To prawdziwa rewolucja smaku,…

3 tygodnie ago

Kawy i herbaty miesiąca – marzec!

Jesteśmy w marcu! Dłuższy o dzień luty minął z kosmiczną prędkością, ale dzięki temu już…

4 tygodnie ago

Ta strona używa cookies.

Więcej