W ramach cyklu Coffeedesk od kuchni, dzielimy się z Wami tym, co dzieje się w naszych kawiarniach. Podsumowaliśmy sobie ubiegły rok zarówno tam, jak i w całej firmie i zebraliśmy najbardziej interesujące ciekawostki w jeden wpis. Przed Wami Coffeedesk od środka, od brzuszka, od wnętrza kartonu, spod stołu z kotami!
Showroomy
No to na pierwszy ogień Wasz (i chyba nasz też) ulubiony dział, czyli kawiarnie. Naziemnie, fizyczne i offline’owo. Przelaliśmy Wam prawie 65 tysięcy szybkich przelewów, zaparzyliśmy ponad 30 tysięcy cappuccino i sporo ponad 13 tysięcy filiżanek espresso.
Poza parzeniem kawy zaangażowaliśmy się też w sztukę – na Tamce odbyły się pierwsze dwie wystawy – i w serwowanie wina – zorganizowaliśmy 3 Wine day. Obie aktywności zamierzamy kontynuować w 2023!
Najpopularniejsza kawa
Konkurs na najpopularniejsze kawki w naszych kawiarniach wygrały cappuccino, flat white i latte.
W eCommerce najpopularniejsze kawy przelewowe single origin pochodziły z Etiopii i Brazylii, poza nimi w pierwszej 20-ce znalazło się sporo blendów (Się Przelewa, Elixir, Juicy Fruit). Najczęściej wybierane przez naszych klientów były palarnie z Polski (HAYB, Audun, Coffee Plant, Heresy), chociaż w rankingu mocne miejsca miały też kawy ze Szwecji.
Warsztaty
Prężnie rozwijała się też nasza działalność edukacyjna! Edukowaliśmy Was przez prawie 700 godzin z metod alternatywnych, parzenia espresso w domu, latte art, zaawansowanego kawoszowania i zabieraliśmy w podróże po świecie kawy. Akademia Coffeedesk ma już około 200 absolwentów. Kształcimy ich w naszej salce na Próżnej, chociaż jeden warsztat przeprowadziliśmy też na Warszawskim Festiwalu kawy.
Eventy
Poza wyliczonymi w punkcie pierwszym kawkami, które zaparzyliśmy w kawiarniach, przelaliśmy też sporo kofeiny na wydarzeniach, na których byliśmy obecni przez cały 2022, od Warszawskiego Festiwalu Kawy, przez Targi Rzeczy Ładnych, Remadays, Eurogastro po Festiwal Kawy w Tallinie. Zorganizowaliśmy też kilka naszych własnych eventów: coroczne zawody Hario na Oko, Gry i zabawy w kawiarniach Coffeedesk, a we współpracy w Oatly – zawody na Tamce. Odwiedziliśmy też naszych dostawców podczas WOC w Mediolanie.
Marketing
W 2022 roku pracowaliśmy sporo nad tym jak się lepiej (i ładniej) komunikować, mamy nadzieję, że efekty będą widoczne już niebawem! Nasze kawowe grupy mocno się rozwinęły, Kawowe wsparcie zamknęło 2022 z 29 300 członków na liczniku, a Less waste – z 7800. Nasze posty na Facebooku skomentowaliście prawie 10 000 razy!
CSR
W 2022 w ramach pracy Fundacji All Good, a także innych inicjatyw, staraliśmy się pomagać kawą tam, gdzie było to najbardziej potrzebne.
Zaangażowaliśmy się jak zwykle w WOŚP (15 licytacji i prawie 8000 zł) i w pomoc zwierzakom – tworząc kawę kundelkową z HAYB.
Jak widzicie, trochę się działo w zeszłym roku, mamy nadzieję, że w tym będzie co najmniej równie ciekawie!