22 września 2021 roku ruszyła, druga w historii Coffeedesk, kampania crowdinvestingowa. Po sukcesie i przedterminowym zakończeniu pierwszej akcji, wychodzimy do obecnych i nowych inwestorów z propozycją nabycia akcji w naszej spółce, byśmy mogli realizować kolejne nasze wielkie plany – rozwijać omnichannel, ofertę produktową oraz naszą sieć kawiarni. Możemy już oficjalnie powiedzieć, że niedługo Coffeeedesk otworzy swoje drzwi w kolejnej dzielnicy Warszawy, następnie powstanie we Wrocławiu, a naszym celem są kawiarnie we wszystkich większych miastach Polski (i to też nie jest nasze ostatnie słowo). Wasze pytania o lokale w kolejnych miastach, które często słyszymy, mogą już zaczynać się nie od “czy”, ale od “kiedy”!
Na co przeznaczyliśmy środki z pierwszej emisji?
Trzecia kawiarnia
W październiku 2020 otworzyliśmy kolejną kawiarnię w Warszawie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji jej odwiedzić – serdecznie zapraszamy na Próżną 7! W ramach wprowadzenia dodamy, że trzecia kawiarnia wyróżnia się rozszerzonym menu, obok kaw specialty dostępne są też w niej naturalne wina i craftowe piwa. Na pewno już kiedyś słyszeliście naszą teorię o tym, że miłośnik kawy speciality, craftowego piwa, czy rzemieślniczego pieczywa to często ta sama osoba, z dużym zamiłowaniem do jakości, która kolejno odkrywa nowe kategorie. Na Próżnej zachęcamy do tego wszystkich naszych klientów.
W naszej trzeciej kawiarni powstała także sala szkoleniowa, gdzie prowadzimy warsztaty kawowe dla naszych klientów – to kolejny sposób na łączenie kanałów i ukłon w stronę naszych partnerów B2B. W najbliższych miesiącach planujemy również wystartować z warsztatami grupowymi dla amatorów kawy. W naszej ofercie pojawią się szkolenia z alternatywnych metod parzenia, latte art, będziecie mogli się również nauczyć, jak zostać domowym baristą oraz odbyć edukacyjną podróż po świecie kawy. O uruchomieniu szkoleń i dostępnych terminach będziemy na pewno informować w naszych social mediach, stay tuned!
Subskrypcja
W styczniu 2021 wprowadziliśmy kawową subskrypcję Hi! Coffeedesk. Stworzyliśmy tym samym pierwszy produkt własny. Przygotowaliśmy 8 intuicyjnych profilów smakowych kawy wyprzedzając potrzeby klientów i dając im narzędzie do poznania swoich potrzeb. Wypaliliśmy i sprzedaliśmy już ponad 3200 paczek kawy marki Hi!Coffeedesk w subskrypcji w ponad 2600 zamówieniach. Do naszej subskrypcji możesz zapisać się w każdej chwili (i równie szybko wypisać w razie potrzeby) tutaj.
Platformy B2C i B2B oraz ekspansja zagraniczna
W 2020 rozpoczęliśmy prace nad wdrożeniem nowych platformy B2B i B2C, prace zakończymy w 2022. Nowa platforma B2C powstaje w opensource’owym systemie Shopware, który uwolni nas od dotychczasowego dedykowanego rozwiązania i związanych z nim ograniczeń. W B2B zdecydowaliśmy się na Salesforce. Wcześniej działaliśmy na CRM Salesforce, a dołączenie platformy i stworzenie jednego środowiska będzie ułatwiało pracę i zapewni automatyzację. To jedno z pierwszych wdrożeń Salesforce eCommerce w Polsce. Powstanie nowoczesne rozwiązanie łatwo skalowalne na inne rynki, co będzie niezwykle przydatne w ekspansji zagranicznej. Ponadto, dzięki nowym platformom, będziemy mogli w istotny sposób poprawić doświadczenia zakupowe klientów oraz personalizować ofertę.
Dlaczego zdecydowaliśmy się na kolejną emisję?
Jako firma jesteśmy w fazie ciągłego, bardzo dynamicznego rozwoju, każda kwota jest przez nas skrupulatnie inwestowana. Druga emisja w modelu crowdinvestingu wpłynie na podwyższenie naszych kapitałów własnych, a to pozwoli nam pozyskiwać dodatkowe środki z instytucji bankowych i skorzystać z dźwigni finansowej. Rok 2021 to dla nas okres finalizacji celów crowdfundingowych z pierwszej edycji i bardzo intensywny rozwój organizacji. Dzięki kolejnej zbiórce sfinansujemy część projektów rozwojowych, a to pozwoli nam rosnąć jeszcze szybciej.
Na co wydamy te miliony?
W dużym skrócie – głównym celem, na który chcemy pozyskać finansowanie, jest rozwój omnichannel. Wierzymy, że to przyszłość nie tylko Coffeedesk, ale całego sektora handlowego.
Omnichannel to sprzedaż i komunikacja wielokanałowa, czyli prowadzona w wielu miejscach jednocześnie. Na przykładzie Coffeedesk – sprzedajemy nasze produkty przez sklep internetowy, hurtownię online dla klientów biznesowych oraz rosnącą sieć showroomów, a wszystkie te działania wspierają nasze social media i dział customer service. Celem istnienia omnichannel jest zapewnienie konsumentowi spójnego doświadczenia zakupowego niezależnie od kanału, w którym wchodzi w kontakt z marką. Firmy, które umiejętnie łączą świat fizyczny i cyfrowy osiągają lepsze wyniki, a także, ze względu na dywersyfikację przychodów, dużo lepiej sobie radzą podczas lockdownu – tak jest również w naszym przypadku. Dzięki tej wielokanałowości utrzymujemy wysoką dynamikę wzrostu (na poziomie 40% r/r) i nie zwolniliśmy w 2020, ani w H1 2021 – okresach silnie naznaczonych przez ogólnoświatową pandemię i związany z nią lockdown.
Wykorzystujemy synergię, jaką daje nam połączenie wszystkich sektorów naszej działalności. B2B zapewnia marce wiedzę na temat produktu i branży oraz dywersyfikację sprzedaży. B2C pozwala na promowanie produktów na rynku i zwiększanie rozpoznawalności marki. Bliski kontakt z klientami poprzez social media oraz dobrze rozwinięty dział Customer Service, które są integralną częścią kanału B2C, pozwalają na budowanie długotrwałych relacji oraz badanie potrzeb zakupowych konsumentów.
Nasze showroomy to miejsca spotkań i budowania relacji z Wami – naszymi klientami, a także sposób na dotarcie do osób, które wciąż nie kupują online. Można tam spróbować oferowanych przez nas kaw, dotknąć produktów i zobaczyć je w użyciu. Showroomy to także punkt odbioru paczek zamówionych w sklepie internetowym i punkt przyjmowania zwrotów i reklamacji.
Chociaż już teraz zapewniamy naszym klientom Supreme Service w każdym miejscu, gdzie się z nami spotyka, chcemy w pełni połączyć nasze systemy i uzyskać spójność między kanałami. Naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów nastawionych na spójne doświadczenie zakupowe. Rozwój narzędzi eCommerce’owych, sieci kawiarni, począwszy od trzeciego lokalu w Warszawie i pierwszego we Wrocławiu, oraz pełna integracja między nimi, to nasz realny plan na kolejne lata.
Co jeszcze mamy w planach?
Więcej produktów! Atrakcyjna oferta produktowa oznacza wzrost naszej konkurencyjności, a co za tym idzie wzrost przychodów spółki. Oba te elementy są niezbędne do dalszego rozwoju i ekspansji. Produkty, na których nam zależy, to te o najwyższej jakości, których producenci mają na uwadze ekologię, poszukują innowacji i angażują się w działania społeczne.
Pozycja Coffeedesk jest silna na wielu rynkach, mamy coraz więcej klientów poza granicami Polski. Zbudowaliśmy struktury, know-how oraz rozwijamy nasze platformy tak, aby stworzyć możliwość szybkiej implementacji w nowym środowisku. Trwa projekt wdrożenia nowej platformy – sklepu internetowego przeznaczonego dla klientów B2B w technologii Sales Force, która wraz z funkcjonującym już CRMem tworzyć będzie środowisko pracy umożliwiające łatwość skalowania biznesu na wielu rynkach np. poprzez tworzenie lokalnych wersji językowych. Lokalne wersje sklepu pozwolą nam na zwiększenie sprzedaży na wybranych rynkach, na co musimy się przygotować poprzez wysoki poziom zatowarowania. Z tego właśnie powodu ostatnim celem zbiórki jest zakup towarów.
Wiecie, że jesteście w dobrych rękach! Jeśli chcecie stać się częścią Coffeedesk i wspólnie z nami zmieniać świat kawy na lepsze jako nasi akcjonariusze – nasze akcje możecie nabyć na stronie https://zainwestuj.coffeedesk.pl/
Niniejszy materiał ma charakter promocyjny, a rodzaj oferty publicznej nie wymaga udostępnienia prospektu emisyjnego, ani memorandum informacyjnego.